Organism de compensare

BAAR intervine in calitate de Organism de compensare in următoarele situatii:

  1. daca in termen de 3 luni de la data la care a adresat o cerere de despagubire persoana rezidenta in Romania care a suferit un prejudiciu cauzat de un accident de vehicule produs pe teritoriul unui stat situat in limitele teritoriale de aplicare, cu exceptia Romaniei, sau pe teritoriul unui stat tert al carui birou national a aderat la sistemul Carte Verde, prin intermediul unui vehicul care stationeaza in mod obisnuit pe teritoriul unui stat membru al Spatiului Economic European, cu exceptia Romaniei, nu a fost despagubita sau nu a primit un raspuns motivat de la asiguratorul RCA al vehiculului respectiv sau de la reprezentantul de despagubiri al asiguratorului RCA in Romania;
  2. daca asiguratorul RCA nu si-a desemnat un reprezentant de despagubire pe teritoriul Romaniei;
  3. daca in termen de doua luni de la data producerii accidentului asiguratorul RCA nu poate fi identificat.

Trebuie să aveți în vedere că intervenția BAAR, în calitate de Organism de Compensare, este condiționată de situația în care atât legislația țării în care a avut loc accidentul, cât și cea a țării de înmatriculare a vehiculului vinovat permit soluționarea cererii prin intermediul BAAR.

Soluționarea cazurilor de dauna se face in conformitate cu legea aplicabila (de regula cu legea din tara producerii accidentului).

BAAR, ca organism de compensare, nu are calitate procesuala pasiva sau de parte responsabila civilmente in raport cu persoanele prejudiciate in urma producerii accidentelor de vehicule.

Persoanele juridice care s-au subrogat in drepturile persoanelor păgubite prin accidente produse in condițiile prevăzute la lit. a) nu pot sa depună cereri de despăgubire la BAAR.

Documentele pe care trebuie sa le completați in vederea deschiderii unui dosar de dauna:

  1. Formularul “Avizare de dauna(a se vedea mai jos) – completat si semnat de proprietarul autovehiculului de la data producerii accidentului rutier;
  2. Actul din care rezulta vinovăția si circumstanțele producerii accidentului – (de ex. Proces verbal de contravenție, Constatarea Amiabila de Accident, Hotărâre judecătorească, etc.);
  3. Actul de identitate al solicitantului– copie (Carte de identitate, Buletin de identitate, Pașaport, Certificatul de înregistrare al societății (CUI));
  4. Actul doveditor al proprietății asupra bunului avariat– copie (certificat de înmatriculare- talonul, cartea de identitate, etc.);
  5. Orice alte documente in susținerea declaraților, a circumstanțelor producerii accidentului sau a pretentiilor de despagubire (cum ar fi in functie de situatie, devizul estimativ de reparatie, facturi si chitante de reparatie, fotografii, declaratii, acte de nastere, acte de stare civila, acte de deces, raport de expertiza tehnica sau medico-legala, etc);
  6. Prima avizare trimisa reprezentantului de despagubiri pe teritoriul Romaniei al societatii de asigurari straine (corespondenta dintre pagubit si reprezentantul de despagubiri pe teritoriul Romaniei al societatii de asigurari din strainatate – din Spatiul Economic European (S.E.E.)).

Transmiteti setul complet de documente la adresa de e-mail directive@baar.ro.

Puteti trimite documentele si la adresa noastra postala: Str. Vasile Lascar, nr. 40-40 bis, et. 5, sector 2, Bucuresti , cod postal 020502.

Dupa primirea setului de documente mai sus enuntat, vom proceda la deschiderea dosarului de dauna urmand sa fiti informati in scris cu privire la numarul dosarului de dauna, precum si a modului de gestionare al dosarului.

Ce trebuie sa cunoasteti:

Daca avizarea de dauna este incompleta si/sau nu este însoțita de toate documentele justificative necesare, retransmiterea acestora este considerata ca reluarea procedurii.

In cazul in care aveți întrebări privind anumite aspecte legate de gestionarea dosarului de dauna va invitam sa ne scrieți la adresa de e-mail directive@baar.ro.

Avizare dauna